یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: فعال کردن سرویس درد حاد در بیمارستان‌های کشور می‌تواند اقدام شایسته‌ای برای کاهش بروز و شدت مشکلات بیماران باشد که به نیاز اساسی امروز خدمات درمانی مبدل شده است.

فرناد ایمانی، متخصص بیهوشی گفت: پیدایش دردهای حاد مانند دردهای بعد از عمل باعث بروز عوارض فراوانی در بیماران شده و عدم کنترل مناسب اینگونه‌ دردها باعث طولانی شدن زمان بستری بیماران، تحمیل هزینه‌های درمانی به بیمار و بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه، ایجاد نارضایتی در بیماران از نحوه درمان و مراجعات مکرر بیماران به پزشکان مختلف جهت کنترل درد می‌شود.

دکتر ایمانی در ادامه، چگونگی کنترل این دردها را یکی از چالش‌های پزشکی دانست و گفت: به همین دلیل بسیاری از کشورهای دنیا اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های درد مانند سرویس درد حاد، درد مزمن و دردهای سرطانی کرده‌اند به این ترتیب با انجام اقدامات تشخیصی - درمانی توانسته‌اند کمک شایانی به روند بهبود بیماران کنند.

این متخصص با اعلام این که متاسفانه در کشور استراتژی آکادمیک سازمان‌یافته‌ای برای کنترل اینگونه موارد وجود ندارد، اظهارکرد: در این راستا تنها برخی از پزشکان بر اساس سلیقه شخصی یا امکانات موجود بیمارستانی، اقداماتی را انجام می‌دهند که بعضی مواقع این روش‌های درمانی نه تنها دارای تأثیر چندانی نیست بلکه موجب بروز عوارض دیگری هم در بیماران می‌شود.

کد خبر 8732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز